OGŁOSZENIE Nr 3 KOMENDANTA MIEJSKIEGO POLICJI W GORZOWIE WLKP. z dnia 2 kwietnia 2012 roku
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Komendanta Komisariatu Policji w Kostrzynie nad Odrą Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wlkp.
OGŁOSZENIE Nr 3
KOMENDANTA MIEJSKIEGO POLICJI W GORZOWIE WLKP.
z dnia 2 kwietnia 2012 roku
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko
Komendanta Komisariatu Policji w Kostrzynie nad Odrą
Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wlkp.
§ 1
W celu dokonania doboru na wakujące stanowisko Komendanta Komisariatu Policji w Kostrzynie nad Odrą Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wlkp., ogłaszam rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
O stanowisko to mogą ubiegać się funkcjonariusze spełniający poniższe kryteria:
1. w zakresie wymagań niezbędnych:
a. pełniący służbę w Policji,
b. spełniający wymagania w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby określone przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 roku w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (Dz. U. z 2007 roku, nr 123, poz. 857 z późniejszymi zmianami),
2. w zakresie wymagań pożądanych:
a. co najmniej 10 – letni staż służby w Policji,
b. co najmniej 5 – letnie doświadczenie w realizowaniu zadań w komórkach organizacyjnych Policji o zadaniach wchodzących w zakres nadzorowany przez stanowisko objęte postępowaniem,
c. co najmniej 3 – letnie doświadczenie w kierowaniu jednostkami lub komórkami organizacyjnymi Policji nadzorowanymi przez stanowisko objęte postępowaniem, albo określony w latach łączny staż w kierowaniu jednostką lub komórką organizacyjną Policji,
d. poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”,
3. ponadto wskazane jest posiadanie:
a. wykształcenia wyższego z zakresu organizacji, zarządzania lub organizacji i zarządzania albo ukończenia studiów podyplomowych, przeszkolenia lub kursów z tego zakresu lub z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi , lub
b. wykształcenia wyższego z zakresu (kierunku) najbardziej przydatnego na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym, lub
c. co najmniej 3 – letniego doświadczenia zawodowego w prowadzeniu zajęć dydaktycznych jako „nauczyciel stowarzyszony”.
§ 2
Oferty kandydatów winny zawierać:
1. CV i list motywacyjny,
2. kopię ostatniej opinii służbowej kandydata (oryginał do wglądu),
3. pisemną koncepcję pracy na stanowisku, do którego aplikuje kandydat (koncepcja pracy powinna zostać opracowana w oparciu o regulamin jednostki organizacyjnej Policji, oraz szczegółowy zakres zadań komórki tej jednostki organizacyjnej Policji. Koncepcja nie powinna przekraczać 10 stron, napisanych czcionką Arial 12, interlinia 1.5, marginesy standardowe 2,5 cm);
4. pisemną zgodę na poddanie się procedurze kwalifikacyjnej prowadzonej na zasadach i w trybie określonym przez zarządzającego postępowanie kwalifikacyjne (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego trybu i zasad przeprowadzenia postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji w rozdziale VI wzór nr 1 umieszczonym na stronie internetowej www.isp.policja.pl w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska w Policji),
5. pisemne oświadczenie potwierdzające występowanie lub nie zależności kandydata tj. bycia małżonkiem(ą), krewnym(ą) do drugiego stopnia włącznie lub powinowatym(ą) pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli z pracownikiem lub policjantem jednostki/komórki organizacyjnej Policji, objętej postępowaniem (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego trybu i zasad przeprowadzenia postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji w rozdziale VI, wzór nr 2, umieszczonym na stronie internetowej www.isp.policja.pl w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska w Policji),
6. potwierdzony przez komórkę kadrową szczegółowy przebieg służby;
7. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (oryginały do wglądu);
8. kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu);
9. kopię poświadczenia bezpieczeństwa (oryginał do wglądu);
10. kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie co najmniej 3 – letniego doświadczenia zawodowego w prowadzeniu zajęć dydaktycznych jako „nauczyciel stowarzyszony”.
§ 3
Zarządzający postępowanie kwalifikacyjne w drodze decyzji powoła komisję do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego. Komisja pracuje na podstawie Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji, wprowadzonego przez Komendanta Głównego Policji do stosowania z dniem 14 listopada 2011 roku.
§ 4
Zakres zadań realizowanych na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym:
1. planowanie, kierowanie i koordynowanie pracą Komisariatu,
2. podejmowanie działań związanych z zapobieganiem i ujawnianiem przestępczości na terenie działania Komisariatu Policji w Kostrzynie nad Odra,
3. dokonywanie okresowych i bieżących ocen, analiz stanu zagrożenia przestępczością w podległym rejonie oraz wypracowanie kierunków działań zmierzających do jego poprawy,
4. organizacja i nadzór nad działaniami podejmowanymi w celu ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego w terytorialnym zasięgu działania komisariatu,
5. inspirowanie, koordynowanie i nadzór nad działaniami w zakresie organizacji i pełnienia służby oraz osiąganych efektów przez policjantów, w tym dokonywanie ocen sposobu i stopnia realizacji zadań,
6. opracowanie okresowych harmonogramów i planów pracy komisariatu oraz ocen i sprawozdań z realizacji zadań,
7. współdziałanie z administracją samorządową oraz innymi organami i instytucjami publicznymi w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości,
8. sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi realizującymi zadania z zakresu służby kryminalnej,
9. opracowywanie głównych kierunków pracy operacyjnej oraz sprawowanie szczególnego nadzoru nad prawidłowym dokumentowaniem form pracy operacyjnej, czynności operacyjnych oraz współpracy z osobowymi źródłami informacji,
10. sprawowanie nadzoru nad prawidłowym obiegiem dokumentacji procesowej oraz rejestracją kryminalną, rejestracją informacji w bazach komputerowych oraz prawidłowym wykorzystaniem danych zawartych w elektronicznych nośnikach informacji.
§ 5
Oferty, z podaniem adresu do korespondencji i telefonów kontaktowych, należy składać w Zespole Kadr i Szkolenia Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wlkp. (ul. Wyszyńskiego 122, 66-400 Gorzów Wlkp.) w terminie do dnia 16kwietnia 2012 roku, z dopiskiem: „Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Komendanta Komisariatu Policji w Kostrzynie nad Odrą Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wlkp. – nie otwierać w sekretariacie”.
Dodatkowe informacje dotyczące postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać w Zespole Kadr i Szkolenia KMP w Gorzowie (tel. 95-738-26-31).
§ 6
Postępowanie kwalifikacyjne zostanie zakończone do dnia 16 maja 2012 roku. Komendant Miejski Policji w Gorzowie Wlkp. z up. I Zastępca Komendanta Miejskiego mł. insp. Jarosław Kowalski