OGŁOSZENIE Nr 4 KOMENDANTA WOJEWÓDZKIEGO POLICJI W GORZOWIE WLKP. z dnia 10 maja 2013roku
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Zastępcy Dowódcy Samodzielnego Pododdziału Prewencji Policji w Zielonej Górze.
§ 1
W celu dokonania doboru na wakujące stanowisko Zastępcy Dowódcy Samodzielnego Pododdziału Prewencji Policji w Zielonej Górzeogłaszam rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
O stanowisko to mogą ubiegać się funkcjonariusze spełniający poniższe kryteria:
1) w zakresie wymagań niezbędnych:
a) pełniący służbę w Policji,
b) spełniający wymagania w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu
służby określone przepisami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (Dz. U. Nr 123, poz.857 z późn. zm.);
2) w zakresie wymagań pożądanych:
a) co najmniej10- letni staż służby w Policji,
b) co najmniej 5 - letnie doświadczenie w realizowaniu zadań w komórkach organizacyjnych Policji o zadaniach wchodzących w zakres nadzorowany przez stanowisko objęte postępowaniem,
c) co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu jednostkami lub komórkami organizacyjnymi Policji nadzorowanymi przez stanowisko objęte postępowaniem, albo określony w latach łączny staż w kierowaniu jednostką lub komórką organizacyjną Policji,
d) poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”,
3) ponadto wskazane jest posiadanie:
a) wykształcenia wyższego z zakresu organizacji, zarządzania lub organizacji i zarządzania albo gdy ma ukończone studia podyplomowe z tego zakresu lub z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi bądź posiada wykształcenie wyższe z określonego zakresu (kierunku) najbardziej przydatnego na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym, albo
b)odbycie przeszkolenia lub ukończenia kursu z zakresu organizacji, zarządzania lub organizacji i zarządzania albo z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, lub
c) co najmniej 3-letniego doświadczenia zawodowego w prowadzeniu zajęć dydaktycznych jako „nauczyciel stowarzyszony”.
§ 2
Oferty kandydatów powinny zawierać:
1) CV i list motywacyjny;
2) kopia ostatniej opinii służbowej kandydata,
3) potwierdzony przez komórkę kadrową szczegółowy przebieg służby,
4) pisemna koncepcja pracy na stanowisku, do którego aplikuje kandydat. Koncepcja pracy powinna zostać opracowana dla stanowiska objętego postępowaniem kwalifikacyjnym, w oparciu o obowiązujące akty prawne, w tym regulamin jednostki organizacyjnej Policji oraz szczegółowy zakres zadań komórki. Koncepcja uwzględnia wyłącznie zakres zadań przewidzianych dla tego stanowiska i jednocześnie winna wpisywać się w strategię działania jednostki organizacyjnej Policji. Jedynie w ograniczonym zakresie może odnosić się do zadań przewidzianych dla kierownika jednostki organizacyjnej policji,
Koncepcja nie powinna przekraczać 6 stron napisanych czcionką Arial 12, interlinia 1.5, marginesy standardowe 2,5 cm;
5) pisemna zgoda na poddanie się procedurze kwalifikacyjnej prowadzonej na zasadach i w trybie określonym przez zarządzającego postępowanie kwalifikacyjne (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji, w rozdziale VI, wzór nr 1, umieszczonym na stronie internetowej www.isp.policja.pl w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska w Policji);
6) pisemne oświadczenie potwierdzające występowanie lub nie zależności kandydata, tj. bycia małżonkiem(ą), krewnym(ą) do drugiego stopnia włącznie lub powinowatym(ą) pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli z pracownikiem lub policjantem jednostki/komórki organizacyjnej Policji, objęte postępowaniem – (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji, w rozdziale VI, wzór nr 2, umieszczonym na stronie internetowej www.isp.policja.pl, w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska Policji);
7) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
8) kopię poświadczenia bezpieczeństwa (oryginał do wglądu);
9) kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie co najmniej 3-letniego doświadczenia zawodowego w prowadzeniu zajęć dydaktycznych jako „nauczyciel stowarzyszony”.
§ 3
Zarządzający postępowanie kwalifikacyjne w drodze decyzji powoła komisję do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego. Komisja pracuje na podstawie Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji, wprowadzonego przez Komendanta Głównego Policji do stosowania z dniem 1 maja 2012 r.
§ 4
Zakres podstawowych zadań realizowanych na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym :
1. Zastępowanie Dowódcy podczas jego nieobecności w zakresie wszystkich zadań Dowódcy.
2. Zapewnienie funkcjonalności systemu alarmowego Pododdziału oraz nadzorowanie sprawnego osiągania gotowości do działań.
3. Przygotowanie projektów planów, koncepcji i innych dokumentów dotyczących udziału Pododdziału w zabezpieczeniach imprez masowych i zgromadzeń publicznych.
4. Uczestniczenie w sprawowaniu nadzoru nad dowódcami plutonów, policjantami zespołu organizacji służby i zespołu medycznego w zakresie sposobu pełnienia przez nich służby, realizacji zadań i obowiązków służbowych.
5. Uczestniczenie w dokonywaniu okresowej oceny realizowanych indywidualnie i zespołowo zadań i obowiązków służbowych przez policjantów podległej jednostki organizacyjnej.
6. Udzielanie w uzasadnionych przypadkach instruktażu do służby podległym policjantom, sprawowanie bieżącej kontroli podległych funkcjonariuszy w zakresie regulaminowego wyposażenia i umundurowania do służby.
7. Dokonywanie w uzgodnieniu z dowódcą doraźnych kontroli sposobu pełnienia służby oraz realizacji zadań przez podległych policjantów.
8. Współpraca pod nieobecność dowódcy z komórkami organizacyjnymi ds. kadr i szkolenia, finansów KWP w Gorzowie Wlkp., w zakresie polityki finansowej i kadrowej oraz właściwego rozmieszczania wykorzystania kadr w podległej jednostce organizacyjnej, a także przedstawianie dowódcy propozycji i wniosków w zakresie polityki kadrowej jednostki.
9. Przedstawianie dowódcy propozycji rozwiązań (koncepcji) organizacyjnych zmierzających do podniesienia sprawności i efektywności działania jednostki organizacyjnej oraz uczestniczenie w wypracowaniu mierników wszechstronnej oceny pracy podległych policjantów.
§ 5
Oferty, z podaniem adresu do korespondencji i telefonów kontaktowych, należy składać w sekretariacie Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wlkp.,
ul. Kwiatowa 10, 66-400 Gorzów Wlkp. w terminie do dnia 24 maja 2013r., z dopiskiem Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko ZastępcyDowódcy Samodzielnego Pododdziału Prewencji Policji w Zielonej Górze z dopiskiem „nie otwierać w sekretariacie”.
Dodatkowe informacje dotyczące postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać w Zespole ds. Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia KWP w Gorzowie Wlkp.,
tel. (95) 738 12 62, tel. służbowy 791 12 62.
§ 6
Postępowanie kwalifikacyjne zostanie zakończone do dnia 23.06.2013 r.
§ 7
Kandydaci, którzy pozytywnie zakończą postępowanie kwalifikacyjne, a nie zostaną powołani na stanowisko służbowe do którego aplikują, zostaną umieszczeni na liście rezerwy kadrowej, którą zarządzający postępowanie może wykorzystać przy podejmowaniu decyzji dotyczących obsadzania stanowisk służbowych, gdyż kandydat na stanowisko zastępcy dowódcy SPPP w okresie 12 m-cy od daty zakończenia postępowania kwalifikacyjnego może objąć w innej jednostce organizacyjnej Policji równorzędne stanowisko.
KOMENDANT WOJEWÓDZKI POLICJI
W GORZOWIE WLKP.
INSPEKTOR RYSZARD WIŚNIEWSKI