OGŁOSZENIE Nr 1 KOMENDANTA WOJEWÓDZKIEGO POLICJI W GORZOWIE WLKP. z dnia 07 marca 2013roku
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Dowódcy Samodzielnego Pododdziału Prewencji Policji w Zielonej Górze.
§ 1
W celu dokonania doboru na wakujące stanowisko Dowódcy Samodzielnego Pododdziału Prewencji Policji w Zielonej Górzeogłaszam rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
O stanowisko to mogą ubiegać się funkcjonariusze spełniający poniższe kryteria:
1) w zakresie wymagań niezbędnych:
a) pełniący służbę w Policji,
b) spełniający wymagania w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby określone przepisami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (Dz. U. Nr 123, poz.857 z późn. zm.);
2) w zakresie wymagań pożądanych:
a) co najmniej10- letni staż służby w Policji,
b) co najmniej 5 - letnie doświadczenie w realizowaniu zadań w komórkach organizacyjnych Policji o zadaniach wchodzących w zakres nadzorowany przez stanowisko objęte postępowaniem,
c) co najmniej 3- letnie doświadczenie w kierowaniu jednostkami lub komórkami organizacyjnymi Policji nadzorowanymi przez stanowisko objęte postępowaniem, albo określony w latach łączny staż w kierowaniu jednostką lub komórką organizacyjną Policji,
d) poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”,
3) ponadto wskazane jest posiadanie:
a) wykształcenia wyższego z zakresu organizacji, zarządzania lub organizacji i zarządzania albo ukończenia studiów podyplomowych, przeszkolenia lub kursów z tego zakresu lub z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, lub
b) wykształcenia wyższego z określonego zakresu (kierunku) najbardziej przydatnego na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym, lub
c) co najmniej 3-letniego doświadczenia zawodowego w prowadzeniu zajęć dydaktycznych jako „nauczyciel stowarzyszony”.
§ 2
Oferty kandydatów powinny zawierać:
1) CV i list motywacyjny;
2) kopie ostatniej opinii służbowej kandydata(oryginał do wglądu);
3) pisemną koncepcję pracy na stanowisku, do którego aplikuje kandydat. Koncepcja pracy powinna zostać opracowana dla stanowiska objętego postępowaniem kwalifikacyjnym, w oparciu o obowiązujące akty prawne, w tym regulamin jednostki organizacyjnej Policji oraz szczegółowy zakres zadań komórki.
Koncepcja nie powinna przekraczać 10 stron napisanych czcionką Arial 12, interlinia 1.5, marginesy standardowe 2,5 cm;
4) pisemną zgodę na poddanie się procedurze kwalifikacyjnej prowadzonej na zasadach i w trybie określonym przez zarządzającego postępowanie kwalifikacyjne (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji, w rozdziale VI, wzór nr 1, umieszczonym na stronie internetowej www.isp.policja.pl w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska w Policji);
5) pisemne oświadczenie potwierdzające występowanie lub nie zależności kandydata, tj. bycia małżonkiem(ą), krewnym(ą) do drugiego stopnia włącznie lub powinowatym(ą) pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli z pracownikiem lub policjantem jednostki/komórki organizacyjnej Policji, objęte postępowaniem – (wzór oświadczenia jest dostępny w Poradniku do Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji, w rozdziale VI, wzór nr 2, umieszczonym na stronie internetowej www.isp.policja.pl, w banerze Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska Policji);
6) potwierdzony przez komórkę kadrową szczegółowy przebieg służby;
7) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (oryginały do wglądu);
8) kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu);
9) kopię poświadczenia bezpieczeństwa (oryginał do wglądu);
10) kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie co najmniej 3-letniego doświadczenia zawodowego w prowadzeniu zajęć dydaktycznych jako „nauczyciel stowarzyszony”.
§ 3
Zarządzający postępowanie kwalifikacyjne w drodze decyzji powoła komisję do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego. Komisja pracuje na podstawie Ogólnego trybu i zasad przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji, wprowadzonego przez Komendanta Głównego Policji do stosowania z dniem 1 maja 2012 r.
§ 4
Zakres podstawowych zadań realizowanych na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym :
1. Utrzymywanie Pododdziału w stanie gotowości do działań.
2. Reprezentowanie Komendanta Wojewódzkiego Policji w Gorzowie Wlkp. w kontaktach z podmiotami pozapolicyjnymi w zakresie przypisanej właściwości rzeczowej.
3. Dowódca Pododdziału może powoływać nieetatowe zespoły do realizacji określonych przez niego zadań oraz wyznaczać policjantów do kierowania tymi zespołami.
4. Do zadań Dowódcy Pododdziału należy w szczególności:
§ tworzenie warunków do sprawnej realizacji zadań służbowych, kształcenia i doskonalenia zawodowego oraz kształtowania właściwych postaw etycznych i dobrej komunikacji interpersonalnej,
§ planowanie działań Pododdziału i kierowanie ich przebiegiem,
§ dowodzenie Pododdziałem w trakcie akcji i operacji policyjnych,
§ nadzór nad szkoleniem i doskonaleniem zawodowym oraz bieżące analizowanie poziomu wyszkolenia policjantów i umiejętności osób zajmujących stanowiska kierownicze w Pododdziale,
§ przygotowywanie założeń do szkoleń i ćwiczeń dla całego stanu osobowego Pododdziału,
§ doskonalenie gotowości i przygotowania Pododdziału do dziania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa i porządku publicznego,
§ sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań przez komórki organizacyjne Pododdziału,
§ sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez policjantów i pracowników zasad ochrony informacji niejawnych oraz danych osobowych,
§ ustalenie rozkładu czasu służby lub pracy policjantów i pracowników Pododdziału w granicach określonych odrębnymi przepisami,
§ wykonywanie innych zadań zleconych przez Komendanta Wojewódzkiego Policji w Gorzowie Wlkp., w zakresie właściwości merytorycznej Pododdziału.
5. W uzasadnionych sytuacjach bezpośrednie dowodzenie policjantami podległej jednostki podczas operacji i akcji policyjnych.
6. Podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do zapewnienia wymaganego stopnia dyspozycyjności pododdziału w przypadku wprowadzenia stanów wyższej gotowości.
7. Sprawowanie nadzoru nad podległymi dowódcami plutonów, policjantami i pracownikami zespołu organizacji służby, policjantami zespołu medycznego w zakresie sposobu pełnienia przez nich służby, realizacji zadań i obowiązków służbowych, przestrzegania regulaminu pracy.
8. Udzielanie w uzasadnionych przypadkach instruktażu do służby podległym policjantom, sprawowanie bieżącej kontroli podległych funkcjonariuszy w zakresie regulaminowego wyposażenia i umundurowania do służby.
9. Nadzór nad właściwym wytwarzaniem, obiegiem i archiwizacją dokumentacji służbowej w jednostce organizacyjnej.
10. Podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do utrzymania właściwego poziomu dyscypliny służbowej w podległej jednostce organizacyjnej.
§ 5
Oferty, z podaniem adresu do korespondencji i telefonów kontaktowych, należy składać w sekretariacie Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wlkp., ul. Kwiatowa 10, 66-400 Gorzów Wlkp. w terminie do dnia 21 marca 2013r., z dopiskiem Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Dowódcy Samodzielnego Pododdziału Prewencji Policji w Zielonej Górze z dopiskiem „nie otwierać w sekretariacie”.
Dodatkowe informacje dotyczące postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać w Zespole ds. Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia KWP w Gorzowie Wlkp., tel. (95) 738 12 62, tel. służbowy 791 12 62.
§ 6
Postępowanie kwalifikacyjne zostanie zakończone do dnia 21.04.2013 r.
§ 7
Kandydaci, którzy pozytywnie zakończą postępowanie kwalifikacyjne, a nie zostaną powołani na stanowisko służbowe do którego aplikują, zostaną umieszczeni na liście rezerwy kadrowej, którą zarządzający postępowanie może wykorzystać przy podejmowaniu decyzji dotyczących obsadzania stanowisk służbowych, gdyż kandydat na stanowisko kierownika jednostki organizacyjnej Policji w okresie 12 m-cy od daty zakończenia postępowania kwalifikacyjnego może objąć w innej jednostce organizacyjnej Policji równorzędne stanowisko kierownicze albo stanowisko zastępcy kierownika jednostki.
KOMENDANT WOJEWÓDZKI POLICJI
W GORZOWIE WLKP.
INSPEKTOR RYSZARD WIŚNIEWSKI